هرزگرد

غلطک هرزگرد در سیستم تایم خودرو چه وظیفه ای به عهده دارد

غلطک هرزگرد در سیستم تایم خودرو چه وظیفه ای به عهده دارد؟

 

 

 

 

 

1.غلطک هرزگرد

آیا شما هم به دنبال راهنمای خرید اینترنتی، بهترین انواع غلطک هرزگرد، برای سیستم تایم خودروی خود هستید؟ می دانید که برای خرید اصل قطعه مذکور، بایستی از کدام فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی، اقدام نمود؟ از شما می خواهیم که مقاله ی عرضه شده در این وب سایت را با حوصله ی بالایی تا آخر، مطالعه نمایید و به اطلاعات بی نظیر دست پیدا کنید.هر اتومبیلی از یک سری قطعات اصلی و جانبی تشکیل شده است که هر یک از این قطعات نقش و وظیفه ای را، در خودرو بر عهده دارند تا اتومبیل شما بتواند کارایی فوق العاده ای را داشته باشد. یکی از مهمترین قطعات جانبی خودروها را، غلطک هرزگرد شکل داده است که این قطعه نقش بسیار بی نظیری را در سیستم تسمه تایم اتومبیل ها داشته و شما نیز بهتر است که در خصوص این قطعه، یک سری از مهمترین اطلاعات را به دست آورید. جالب است بدانید که هرزگرد شباهت بسیار زیادی را به فولی دارد که بر بدنه موتور متصل بوده و روی آن نیز یک عدد بلبرینگ پیاده شده است. لازم به ذکر می باشد که هنگام تعویض تسمه تایم خودرو، از هرزگرد برای تنظیم سفتی مربوط به تسمه تایم استفاده می شود. به طوری که وقتی تسمه تایم را، در میان دو فولی بالایی و پایینی قرار می دهند، از هرزگرد نیز در نصب تسمه استفاده می کنند.همچنین تسمه تایم را نباید زیاد سفت یا شل نصب کرد چرا که در هر دو حالت، از محل قرار گیری خود خارج شده و عملکرد لازم را، نخواهد داشت. در واقع می توان گفت هرزگرد، یکی از مهمترین اجزای مربوط به تسمه تایم می باشد که بدون آن، نمی توان تسمه تایم خودرو را به شکل صحیح مورد نصب و استفاده قرار داد.شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، تصاویر و عکس های مربوط به انواع هرزگرد را با دقت بالایی مورد مشاهده قرار دهید. اگر هم قصد دارید تا در روزهای آینده به مسافرت بروید، توصیه می کنیم که از سالم بودن قطعه مذکور اطمینان حاصل کرده و سپس با خیال راحت، سفرتان را شکل دهید.در بسیاری از مواقع، بسیاری از اتومبیل ها در طول جاده ها با مشکل پارگی تسمه تایم مواجه می شوند که اصلی ترین علت پاره شدن تسمه تایم، خرابی ناشی از هرزگرد می باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی و قیمت مربوط به غلطک هرزگرد، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

2.نقش غلطک هرزگرد

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، غلطک هرزگرد از مهمترین قطعات جانبی مورد استفاده در تسمه تایم خودرو می باشد که اگر به شکل صحیح مورد نصب واقع نشود، ممکن است مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. فراموش نکنید که اگر تسمه تایم نتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد، سوپاپ ها نمی توانند به شکل صحیح حرکات چرخشی خود را انجام دهند. تسمه تایم به نوعی از تسمه پلاستیکی اطلاق می شود که رابطه ی میان میل سوپاپ و میل لنگ را شکل می دهد. برای اولین بار از تسمه تایم در سال 1962 استفاده شد که نتیجه ی آن، بهبود عملکرد مربوط به موتور اتومبیل بود. همچنین پارگی تسمه تایم می توانید آسیب جدی تری را به سوپاپ ها وارد نماید که در این صورت برای تعمیر اتومبیل خود، مجبور هستید هزینه ی گزافی را پرداخت کنید. اصلی ترین و مهمترین نقش غلطک هرزگرد را، نگه داشتن تسمه تایم شکل داده است. تعمیرکاران بایستی پیچ مربوط به هرزگرد را به اندازه ای بچرخانند که تسمه تایم نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد. تسمه تایم بایستی به گونه ای در محل خود قرار بگیرید که به راحتی جا به جا نشده و حرکات دورانی خود را داشته باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر در خصوص وظیفه ی مربوط به هرزگرد، به کاتالوگ اتومبیل خود مراجعه کرده و سیستم تسمه تایم را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. البته فراموش نکنید که به تعداد تسمه های استفاده شده در یک اتومبیل، شما می توانید هرزگردهای متنوعی را نیز مورد مشاهده قرار دهید که البته هر کدام از این هرزگردها، نقش و وظیفه متفاوتی را با یکدیگر دارند.

مهم ترین خرابی های مربوط به غلطک هرزگرد

پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید و استفاده از بهترین انواع غلطک هرزگرد، در خصوص مهمترین خرابی های مربوط به این قطعه، آشنا شوید. از بارزترین خرابی های مربوط به قطعه مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی های مربوط به بلبرینگ: توجه داشته باشید که بر روی هرزگرد، یک عدد بلبرینگ سوار شده است که هرگونه خرابی در بلبرینگ، می تواند مشکلات زیادی را برای هرزگرد نیز به وجود آورد. در بسیاری از مواقع خرابی بلبرینگ سبب ایجاد سر و صدای بسیار بالا در هرزگرد شده و این امر نیز عملکرد تسمه تایم را با مشکل مواجه می سازد.
  • سفتی مربوط به تسمه تایم: از دیگر مهمترین آیتم هایی که سبب خرابی غلطک هرزگرد می شود، می توان به سفت بودن تسمه تایم اشاره کرد. اگر شما هم می خواهید با چنین مشکلی مواجه نشوید، بهتر است تعویض و نصب تسمه تایم و هرزگرد اتومبیل خود را به دست افراد حرفه ای و کاربلد در این زمینه بسپارید. سفت کردن بیش از حد تسمه تایم، می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، هرزگرد خودرو را خراب نماید.
  • در برخی از مواقع نیز استفاده از هرزگردهای تقلبی و نامرغوب، می تواند خرابی های زیادی را در این سیستم تسمه تایم به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از خرید قطعه مذکور، راجع به برندهای فعال در زمینه ساخت هرزگرد، اطلاعات کاملی را به دست آورده و مناسب ترین انواع هرزگرد را تهیه کنید.

1.علائم مربوط به خرابی غلطک هرزگرد

در قسمت قبلی در مورد مهمترین مواردی که سبب خرابی غلطک هرزگرد می شوند، توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دادیم و اذعان نمودیم که هر یک از آیتم های مذکور در بخش قبلی،می تواند آسیب های بسیار جدی تری به عملکرد هرزگرد و تسمه تایم، وارد کند.همچنین توجه نمایید که در صورت خراب شدن غلطک هرزگرد، شما می توانید یک سری از علائم را در اتومبیل خود مورد مشاهده قرار دهید که از اولین نشانه های مربوط به خراب شدن قطعه مذکور می توان به صدای جیر جیر اشاره کرد. البته در نظر بگیرید که خرابی بسیاری از قطعات در اتومبیل صدای جیر جیر را به دنبال دارد و شما بایستی از منشا این صدا اطمینان حاصل کنید. همچنین شما می توانید بلافاصله بعد از شنیدن صدای جیر جیر از اتومبیل خود، سیستم مربوط به تسمه تایم و هرزگرد را با دقت مورد بررسی و چک قرار دهید. خرابی مربوط به غلطک می تواند، فرایند مربوط به عملکرد تسمه تایم را با مشکل اساسی مواجه سازد. همانطور که می دانید هرگونه اختلال در عملکرد تسمه تایم، خسارت های زیادی را در اتومبیل شما به دنبال خواهد داشت. اگر راننده ها بتوانند به اصول رانندگی و استفاده صحیح از اتومبیل خود، پایبند باشند، بی شک به مدت بسیار طولانی تری می توانند از قطعه مذکور استفاده نمایند. همچنین شما می توانید با متخصصان ما از فروشگاه پیش روی خود هماهنگی لازم را داشته و در مورد قطعه مذکور، جامع ترین اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

انواع غلطک هرزگرد

غلطک هرزگرد مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر بیشتری از همین فروشگاه آنلاین یدک رسان ما تهیه کرده و آن را در اسرع وقت مورد تعویض قرار دهید. البته در نظر بگیرید که غلطک هرزگرد از انواع مختلفی برخوردار است که از مهمترین انواع این قطعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   هرزگرد تسمه دینام: برای حرکت همزمان هیدرولیک فرمان، دینام و مجموعه کولر، نیازمند استفاده از یک تسمه ای هستیم که به آن تسمه دینام می گویند. از هرزگرد هم برای سفت نگه داشتن تسمه دینام استفاده می شود که این سیستم بتواند به راحت برق مورد نیاز اتومبیل را تامین کند.
  • هرزگرد تسمه تایم: از دیگر مهمترین تسمه های موجود در اتومبیل، می توان به تسمه تایم اشاره کرد که در بخش های قبلی راجع به وظیفه این تسمه اطلاعاتی را ارائه داده بودیم. هرزگرد تسمه تایم، از حساس ترین قطعات جانبی مورد استفاده در اتومبیل ها به شمار می آیند که حتما مقاوم ترین و باکیفیت ترین انواع این قطعات را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای خرید بهترین غلطک هرزگرد

اگر شما هم قصد دارید تا در اسرع وقت یکی از بهترین انواع غلطک هرزگرد را تهیه و خریداری نمایید، می توانید از فروشگاه آنلاین ید رسان اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. توصیه می کنیم که در خرید اینترنتی غلطک هرزگرد به نکات زیر توجه فرمایید:

  • توصیه می کنیم که در گام اول، راجع به مشخصات فنی و ویژگی های قطعه مدنظرتان، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید و سپس فرایند خرید را طی کنید.
  • در صورت مشاهد هر گونه مغایرتی در فرایند تحویل سفارش، سریعا با همکاران ما در ارتباط باشید.

توجه نمایید که قطعه مذکور از اهمیت بسیار زیادی در اتومبیل شما برخوردار بوده بنابراین در صورت خراب شدن آن، بلافاصله اتومبیل خود را نزد بهترین تعمیرگاه تخصصی انتقال داده و با خرید قطعه مذکور، هرزگرد تسمه تایم خودروی خود را تعویض کنید. هرگونه بی دقتی در خصوص تعویض هرزگرد تسمه تایم، می تواند مشکلات و خسارت های بسیار سنگین تری را به دنبال داشته باشد.

قیمت مربوط به غلطک هرزگرد

از اصلی ترین مواردی که ذهن بسیاری از خریداران غلطک هرزگرد را به خود مشغول نموده است، قیمت مربوط به این محصولات می باشد. توجه داشته باشید که قیمت مربوط به بسیاری از قطعات خودرو، در سال های اخیر افزایش قابل توجهی را، داشته است. بی شک قیمت مربوط به غلطک هرزگرد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما می توانید برای مشاهده قیمت دقیق هر یک از انواع قطعات مذکور، به راحتی از صفحه درخواست خرید همین وب سایت(www.yadakresan.com) اقدام نمایید. ما در فروشگاه آنلاین یدک رسان سعی بر آن داریم تا قیمت گذاری بسیار مناسبی را برای هر یک از محصولات و قطعات عرضه شده، داشته باشیم تا بتوانیم رضایت مشتریان خود را به دست آوریم. شما می توانید با توجه به نوع اتومبیل خود، یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع هرزگردهای تسمه تایم را تهیه کرده و آن را با خیال راحت، در اتومبیل تان مورد استفاده قرار دهید.

روش های شناسایی غلطک هرزگرد اصل از تقلبی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص خرید غلطک هرزگرد وجود دارد، اصل یا تقلبی بودن این قطعات می باشد. امروزه برخی از فروشگاه ها با وارد کردن قطعات یدکی تقلبی و نامرغوب، به دنبال کسب سود بیشتری هستند. اگر شما هم می خواهید با کمترین هزینه های ممکن، با کیفیت ترین قطعه ی مورد نیاز خود را تهیه کنید، بهتر است که از فروشگاه های مطمئن و معتبری، اقدامات مربوط به خرید اینترنتی خود را انجام دهید. شما نیز حتما قبل از خرید و استفاده از هرزگرد مد نظرتان، راجع به نشانه های مربوط به اصل بودن این قطعات از نزدیک آشنا شوید تا بتوانید با خیال راحت، باکیفیت ترین این محصولات را تهیه کرده و در خودروی خود استفاده نمایید. از مهمترین نشانه های مربوط به اصل بودن غلطک هرزگرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه داشته باشید که قیمت مربوط به هرزگرد تسمه تایم بسیار بالا می باشد و اگر شما این قطعه را با قیمت خیلی پایین در یک وب سایت دیگر مورد مشاهده قرار دادید، از خرید آن صرف نظر کنید.
  • توجه داشته باشید که قطعه مذکور به دلیل داشتن قیمت بالا، از خدمات پس از فروش نیز برخوردار می باشد. اگر شما نیز هرزگردی را مشاهده کردید که گارانتی ندارد، به تقلبی و بی کیفیت بودن آن، می توانید پی ببرید.
  • شما می توانید با توجه به شماره سریال درج شده بر روی بسته بندی هرزگرد مدنظرتان، از اصل یا تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نکات مورد توجه در خرید باکیفیت ترین انواع غلطک هرزگرد:

اکنون که دقیق ترین اطلاعات را در خصوص غلطک هرزگرد و وظیفه ی آن به دست آوردید، می توانید با در نظر گرفتن یک سری از مهم ترین آیتم ها، خرید بسیار موفقی را تجربه نمایید. از اصلی ترین نکاتی که در خرید قطعه مذکور، بایستی به آنها توجه کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حتما به قیمت مربوط به غلطک هرزگرد توجه لازم را داشته باشید و سعی کنید با در نظر گرفتن قدرت و بودجه ی در اختیار خود، یکی از مناسب ترین و مرغوب ترین این قطعات را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

  • توجه به نوع هرزگرد: جالب است بدانید که هرزگرد دو نوع بوده که عبارتند از هرزگرد تسمه دینام و هرزگرد تسمه تایم. توصیه می شود که حتما در انتخاب هرزگرد مورد نیاز خود، به این تنوع توجه لازم را داشته باشید و با دقت بالایی فرایند خرید را طی کنید.
  • برند مربوط به هرزگرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در خصوص خرید و استفاده از انواع هرزگردها وجود دارد، برند مربوط به این قطعات می باشد. پیشنهاد می کنیم که حتما برندهای معروف و شناخته شده را در اولویت های خرید خود قرار دهید، زیرا کیفیت مربوط به این برندها، بسیار بالا بوده و از عمر مفید طولانی تری برخوردار هستند.
  • نوع بلبرینگ استفاده شده در هرزگرد: یکی از مهمترین اجزای مربوط به هرزگرد را، بلبرینگ شکل داده است. استفاده از بلبرینگ مرغوب و مقاوم در هرزگرد، می تواند کارایی و عمر مفید مربوط به این قطعه را افزایش دهد.
  • درپوش هرزگرد: همیشه هرزگرد هایی را در اولویت خرید خود قرار دهید که مقاوم ترین و بهترین درپوش را داشته باشد.
  • جنس پلاستیک غلطک: امروزه برندهای شناخته شده سعی بر آن دارند تا از مرغوب ترین مواد اولیه، برای ساخت غلطک هرزگرد استفاده نمایند تا بتوانند یک محصول شگفت انگیز و بی نظیری را تولید نموده و آن را در بازار عرضه کنند.

شما نیز می توانید با در نظر گرفتن هر یک از آیتم های فوق، بهترین و مقاوم ترین انواع غلطک های هرزگرد را تهیه کرده و آن را با خیال راحت، در اتومبیل خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به عملکرد مربوط به قطعه مذکور، با متخصصان و مسئولان فروش ما هماهنگ بوده و راهنمایی های لازم را به دست آورید.

 

امیدواریم موارد گفته شده برای شما مفید بوده باشد. لازم به ذکر است که برای خرید هرزگرد تسمه دینام مناسب خودرویتان میتوانید به فروشگاه آنلاین یدک رسان به ادرس  www.yadakresan.com مراجعه کنید و انواع تسمه شامل تایم، دینام ، کولر، کیت تایم ، تسمه سفت کن و هرزگرد ماشین های ایران خودرو و سایپا برند اوپتی بت را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *